Qui som?

Estudiants de primer de periodisme de la Facultat de Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull

dilluns, 21 de novembre del 2011

La propaganda electoral I - Els eslògans


Durant aquesta campanya electoral el bloc de l’esquerra verda ha fet servir dos eslògans certament agressius, diguem-ne que les esquerres verdes s’han posat a la defensiva i han procurat captar el vot perdut del PSOE i d’altres esquerres amb el missatge del canvi dirigit a l’individu.
Primer l’eslògan d’ICV que diu “…I a sobre hem de callar?”. Aquest eslògan pretén posar sobre la taula totes les resignacions anteriors, totes les vegades que la gent i el govern d’Iniciativa ha hagut de callar envers les dretes. És un missatge contundent, agressiu, impropi de les esquerres verdes. S’ha aplicat l’eslògan directament al cartell, sense filigranes i s’ha repetit innumerables vegades (més que en altres ocasions) l’eslògan el qual ha ajudat al col·lectiu verd a tenir un lema d’auto-convenciment i no-resignació (veure apartat La propaganda Electoral II – El cartell d’ICV).
En el marge extra català, els d’Izquierda Unida han fet servir un eslògan igual de contundent però més compacte. El simple i cridaner “Rebélate” dona a entendre la postura de canvi i inconformisme de les propostes d’Izquierda Unida.

En conclusió, hem de fer referència a la forma dels missatges, els quals estan dirigits de forma imperativa o interrogativa/exclamativa al votant. Hi ha partits que utilitzen missatges en plural, que uneixen la causa del partit a la del ciutadà. Esquerra verda en aquesta ocasió a procurat llençar un missatge directe, precís al militant, i no només al simpatitzant pel partit perquè l’eslogan genera un efecte viral envers els altres cartells electorals. Mentre que els altres partits parlen de la seva causa, el missatge d’esquerra ens crida l’atenció ja que és simple i està dirigit al ciutadà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada