El cartell electoral d'ICV:
L'spot electoral d'IU:
El cartell electoral d'IU:
La propaganda electoral V - L'espot d'IU:
L’anunci d’Izquierda Unida produït per Creative Commons, és un recull d’opinions del col·lectiu d’afectats per la crisi des del punt de vista de diferents franges d’edat i situacions social-econòmica. Proposa una revolució col·lectiva metre enumera un seguit de causes de la situació crítica econòmica i després els mateixos anunciants d’aquestes circumstàncies plantegen la seva situació sota el lema “Somos más”. Al final apareix Cayo Lara oferint una “revolució plural”; els d’esquerra plantegen solucions per a la crisi des del punt de vista dels afectats.
Cesc Domènech i Martí Matute
La propaganda electoral IV - L'espot d'ICV:
L’espot electoral pel 20-N per part d’ICV ha respectat la línia del missatge de la campanya electoral. Es tracta d’un anunci auster, simple i amb un missatge clar. Aquest es divideix en dues parts. La primera es un muntatge de fotos en blanc i negre de membres opositors de l’esquerra verda, hi van apareixent missatges sobre la dreta mentre sona una sintonia de percussió i corda èpica i contundent. El missatge està narrat per una veu en off.
Després de tantes promeses trencades - Zapatero
Més privilegis als rics – Duran i Lleida
Més fotre’ns el dit a l’ull – Esperanza Aguirre
Més retallades – Artur Mas
Més dretes salvatges – Aznar i Rajoy
I a sobre hem de callar?
S’esvaeixen en un fons negre. Apareix el color, amb molta llum Joan Coscubiela fa el seu discurs, exposa el missatge de la campanya; sempre fent una crida als no representats.
Els grans poders econòmics i els grans lobbys ja tenen a qui els representa. Però, si tu calles, qui et representa? Qui defensarà els teus drets?
L’anunci pretén cridar l’atenció dels col·lectius que no s’identifiquin amb la dreta que ha deixat al país en aquesta situació. Amb el joc de fotografies del principi inculpa als altres partits, concretament PP, CiU i PSOE de la terrible situació de desemparament de la societat per part de l’estat.
Cesc Domènech i Martí Matute
La propaganda electoral III - El cartell d'IU:
Cartell d'Izquierda Unida per les eleccions del 20-N
|
El cartell pel 20-N per part d’Izquierda Unida és més auster que el ICV. És simple, no destaca per un disseny massa elaborat tot i que segueix un patró molt similar al ICV: Eslògan potent, imatge pot potent. La composició del cartell és similar a la dels homòlegs catalans. Verticalitat, missatge abaix, aquesta vegada en una marquesina grana amb el logo de la coalició i a sobre amb el fons desenfocat hi ha un retrat del bust de Cayo Lara (el primer a les llistes d’IU) amb el subtitul “Candidato a la presidència del gobierno”.
Desgraciadament, a més de no disposar d’un component visual contundent aquest cartell per desgràcia tampoc ha rebut un tractament d’estil massa elaborat i és d’una simplicitat escesiva envers el nivell dels altres partits (inclús d’ICV), la austeritat no va renyida amb el talent i aquest cartell no destaca per tenir un estil massa llampant. Simple i concret.
La propaganda electoral II - El cartell d'ICV-EUiA:
Cartell electoral ICV pel 20-N
|
Resumint. És un cartell d’estructura molt simple, mancat d’agressivitat i per tan fora de la línia combativa de la campanya de l’esquerra verda per aquestes eleccions. Comparant-ho amb la resta d’idees per la campanya és un dels cartells més directes, però segons el nostre criteri falla en algun detall com la mirada dels candidats a la foto.
La propaganda electoral I - Els eslògans:
Durant aquesta campanya electoral el bloc de l’esquerra verda ha fet servir dos eslògans certament agressius, diguem-ne que les esquerres verdes s’han posat a la defensiva i han procurat captar el vot perdut del PSOE i d’altres esquerres amb el missatge del canvi dirigit a l’individu.
Primer l’eslògan d’ICV que diu “…I a sobre hem de callar?”. Aquest eslògan pretén posar sobre la taula totes les resignacions anteriors, totes les vegades que la gent i el govern d’Iniciativa ha hagut de callar envers les dretes. És un missatge contundent, agressiu, impropi de les esquerres verdes. S’ha aplicat l’eslògan directament al cartell, sense filigranes i s’ha repetit innumerables vegades (més que en altres ocasions) l’eslògan el qual ha ajudat al col·lectiu verd a tenir un lema d’auto-convenciment i no-resignació (veure apartat La propaganda Electoral II – El cartell d’ICV).
En el marge extra català, els d’Izquierda Unida han fet servir un eslògan igual de contundent però més compacte. El simple i cridaner “Rebélate” dona a entendre la postura de canvi i inconformisme de les propostes d’Izquierda Unida.
En conclusió, hem de fer referència a la forma dels missatges, els quals estan dirigits de forma imperativa o interrogativa/exclamativa al votant. Hi ha partits que utilitzen missatges en plural, que uneixen la causa del partit a la del ciutadà. Esquerra verda en aquesta ocasió a procurat llençar un missatge directe, precís al militant, i no només al simpatitzant pel partit perquè l’eslogan genera un efecte viral envers els altres cartells electorals. Mentre que els altres partits parlen de la seva causa, el missatge d’esquerra ens crida l’atenció ja que és simple i està dirigit al ciutadà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada